سئو کردن تگ عنوان

تگ عنوان چیست ؟

تگ عنوان یا همان title tag یک عنصر از HTML میباشد که عنوان صفحه را مشخص میکند . تگ عنوان در موتورهای جستجو که به صورت تیر نشان داده شده و کلیک شدنی میباشد که در مقدار کلیک ، سئو و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بسیار تاثیر گذار میباشد . تگ عنوان باید دقیق و مختصر و نشان دهنده محتوای صفحه باشد . منظور از تگ عنوان در کل مقاله همان عنوان صفحه میباشد .

نمونه کد :

<head>

  <title>nemuneye tag onvan</title>

</head>

حالت بهینه تگ عنوان

<< کلمه کلیدی اصلی – کلمه کلیدی دوم | نام برند >>

مثال : ۸ روش اصولی سئو – سئو رایگان | وبرینا

طول بهینه عنوان

گوگل عموما ۵۰ تا ۶۰ حرف اول تگ عنوان را نمایش میدهد . اگر عنوان خود را زیر ۶۰ کاراکتر انتخاب کنید ، میتوان انتظار داشت که در ۹۰% اوقات تمام عنوان شما نمایش داده خواهد شد که خوب است . هیچ مقدار دقیقی وجود ندارد زیرا عرض میتواند تغییر کند و گوگل در حال حاظر ۶۰۰ پیکسل را نشان میدهد .

چرا تگ عنوان مهم است ؟

تگ عنوان فاکتوری مهم برای کمک به موتورهای جستجو درباره محتویات داخل صفحه شما میباشد . همچنین این اولین توضیحی است که کاربران آن را مشاهده میکنند .

تگ عنوان در ۳ محل استفاده میشود :

۱ – نتایج موتورهای جستجو

۲ – مرورگرهای وب

۳ – شبکه های اجتماعی

صفحه جستجو در نتایج جستجو

اولین چیزی که کاربر در نتیجه جستجو میبیند تگ عنوان است . اگر هم سایت شما رنک بالایی داشته باشد عنوان بد میتواند از کلیک کردن روی سایت شما جلوگیری کند .

مرورگرها

تگ عنوان در بالای مرورگر نیز نشان داده میشود . داشتن عنوان منحصر به فرد و راحت به همراه دارا بودن کلمات کلیدی باعث میشود که کاربران شما را گم نکنند ( در صورتیکه صفحات زیادی در مرورگر باز باشد ) .

شبکه های اجتماعی

بعضی از وب سایت ها مخصوصا شبکه های اجتماعی از تگ عنوان به عنوان موضوع اشتراک گذاری استفاده میکنند .

چگونه تگ عنوان سئو و مناسب بنویسیم ؟

به دلیل اینکه تگ عنوان یکی از مهمترین فاکتورها هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربر است باید توجه ویژه ای به آن داشت زیرا در سئو نیز تاثیر گذار است . موارد زیر را رعایت کنید :

طول عنوان را مد نظر داشته باشید

اگر طول عنوان شما طولانی باشد ممکن است موتورهای جستجو مقداری از آن را نشان ندهند که در اینصورت ممکن است کلمات کلیدی داخل آن را از دست بدهد . همیشه طول عنوان را زیر ۶۰ کاراکتر انتخاب کنید البته به طور دقیق تر میتوان گفت ۶۰۰ پیکسل باید باشد که در ادامه شرح خواهیم داد .

ما حروف انگلیسی را شرح میدهیم شما آن را فارسی کنید .

بعضی کاراکترها مثل W به صورت بزرگ جای بیشتری نسبت به I و t کوچک میگیرد به مثال زیر دقت کنید :

سئو کردن عنوان صفحات سایت

اولین جمله ۷۷ کارارکتر است و به دلیل استفاده زیاد از i و t بسیار کوچک شده همجنین به دلیل استفاده از | که حجم عرضی کمتری میگیرد کاملا عنوان جا شده است .

عنوان دومی فقط ۴۲ کاراکتر میباشد اما به دلیل استفاده از W آن هم به صورت بزرگ باعث نشان داده نشدن کامل عنوان یا نام سایت میشود .

از حروف بزرگ در عنوان استفاده نکنید .

این را هم بدانید که موتورهای جستجو ممکن است حتی اگر شما عنوان را کوتاه انتخاب کنید عنوان شما را به طور کامل نشان ندهند . ممکن است موتورهای جستجو برند شما را نشان دهند . به مثال زیر دقت کنید :

سئو عنوان سایت

عنوان فقط ۳۵ کاراکتر میباشد اما گوگل ادامه آن را حذف کرده و نقد ماشین ظرفشویی را نشان داده است .

عنوان های بلند برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بهتر است البته اگر طبیعی باشد . در صورت انتخاب عنوان بلند هیچ جریمه ای برای شما در نظر گرفته نمیشود . خودتان قضاوت کنید و خود را جای موتورهای جستجو بگذارید .

در استفاده زیاد از کلمات کلیدی در عنوان اجتناب کنید

شما میتوانید عنوان را بلند انتخاب کنید اما برای استفاده غیر اصولی و زیاد کلمات کلیدی در عنوان ممکن است به دردسر بی افتید و جریمه شوید . مانند :

خرید سئو ، سئو ارزان ، سئو در یک دقیقه ، سئو را یاد بگیرید

از استفاده بیش ار حد از کلمات کلیدی در عنوان خودداری کنید زیرا کاربر را اذیت می کنید و موتورهای جستجو نیز آن را میفهمد و ممکن از برای شما دردسر ساز شود .

هر صفحه باید عنوان منحصر به فرد داشته باشد

عنوان صفحه منحصر به فرد باعث کمک کردن به موتورهای جستجو جهت پی بردن به یکتا و با ارزش بودن محتوا میکند . البته در نگاه اول سخت به نظر می آید اما اجرا شدنی است  اگر فروشگاه با محصولات زیادی دارید از پلاگین یا کد جهت بهینه کردن تمام صفحات سایت اقدام کنید . مثلا :

اسم محصول – دسته بندی محصول | نام برند

از نام های عمومی مانند ” خانه ” یا ” صفحه جدید ” اجتناب کنید زیرا گوگل فکر میکند محتوای شما تکراری است . این گونه عنوان ها همچنین نرخ کلیک کاربران را نیز پایین می آورد .

از خودتان بپرسید چه کسی روی عنوان هایی مانند : ” بدون عنوان ” یا ” صفحه محصول ” کلیک میکند .

کلمات کلیدی مهم را اول عنوان قرار دهید

بر طبق تحقیقات و تجربیات سایت موز کلمات کلیدی نزدیک به عنوان صفحه ممکن است تاثیر بیشتری در رنکینگ شما بگذارد . همچنین تحقیقات نشان داده اند که مردم ممکن است که فقط ۲ لغت اول عنوان را نگاه کنند . عنوان هایی مانند زیر را استفاده نکنید :

نام برند | طبقه بندی اصلی کالا – طبقه بندی فرعی کالا – نام محصول

اگر به این صورت عنوان خود راانتخاب کنید حتی ممکن است که موتورهای جستجو آخر عنوان را نشان ندهند و کلیک کاربران را نیز از دست بدهید .

از نام و برند خود استفاده کنید

اگر برند معروف و معتبری دارید اضافه کردن آن به عنوان صفحه ، ممکن است به بالا بردن نرخ کلیک کمک کند . ما عموما پیشنهاد میکنیم که برند باید در آخر عنوان قرار بکیرد اما در صفحات خانه ، درباره ما و صفحات مشابه زودتر بکار رفتن آن باعث جلب توجه بیشتر خواهد شد . گوگل ممکن است برند شما را داخل عنوان نشان دهد بنابراین همیشه طرز نمایش سایت خود را در گوگل دنبال کنید .

برای کاربران و مشتریان خود بنویسید

درست است که عنوان خیلی در سئو نقش دارد اما یادتان باشد که کار شما جذب کاربران و کلیک کاربران هدف میباشد . همیشه درباره رابط کاربری فکر کنید که لغات کلیدی و کاربران درست را جذب کنید . اولین چیزی که کاربران را در مرحله اول جذب و اثر متقابل با برند شما دارد همین عنوان صفحه است .

چرا گوگل عنوان مرا نمایش نمیدهد ؟

بعضی اوقات ممکن است که گوگل عنوانی را نمایش دهد که دقیقا با تگ عنوان شما یکی نمی باشد . این مشکل مقداری اذیت کننده است اما قابل حل کردن میباشد . به موارد زیر دقت کنید :

عنوان شما با کلمات کلیدی پر شده

اگر از کلمات کلیدی زیاد در عنوان استفاده کنید یا به اصطلاح بهینه سازی بیش از حد انجام بدهید گوگل ممکن است عنوان شما را باز نویسی کند تا برای کاربران مفیدتر باشد .

عنوان شما با ورودی گوگل یکی نیست

اگر عنوان صفحه شما با ورودی شما از گوگل مغایر باشد گوگل ممکن است عنوان شما را باز نویسی کند . این مورد لزوما بد نیست زیرا هیچ عنوانی با ورودی کاربران کاملا هماهنگ نیست . اما اگر عنوان از قوانین پیروی نکند ، با توجه به سرچ شدن زیاد ممکن است گوگل آن را عوض کند .

شما دارای عنوان متغییر باشید

بعضی اوقات اگر شما اطلاعات عنوان متغییر مثل متا تگ ها برای فیسبوک و توییتر تعریف کرده باشید گوگل ممکن است از آنها به عنوان ، عنوان صفحه استفاده بکند . دوباره میتوان گفت که این مورد هم به خودی خود بد نیست اما ممکن است شما بخواهید اطلاعات عنوان متغییر را تغییر دهید .

Gogadminoمشاهده نوشته ها

Avatar for gogadmino

من مهرداد ، علاقه‌مند به تولید محتوا و ترجمه مقالات و کتابهای روز جهان هستم. مديريت وب سایت کوروک و وبرينا را نيز بر عهده داشته و طراحی سایت و سئو را به طور حرفه‌‌ای انجام میدهم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *